ביטוח חבות מעבידים – המדריך המלא

הניסיון מלמד אותנו שלא פעם כשאנחנו מעסיקים מישהו, אנחנו למעשה חשופים לתביעות. אותו אדם שבחרנו להעסיק עלול לעבור תאונת עבודה ובמקרה כזה האחריות היא עלינו. כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח חבות מעבידים. 

למעשה, מדובר על ביטוח המגן על מעסיקים מפני תביעות משפטיות ופיצויים במקרה של פגיעה בעובדים במהלך עבודתם. 

חשוב להבין: בבניין משותף אתם, בעלי הדירות, נחשבים למעבידים של עובדים כמו: מנקים, גננים, שומרים ועוד. לכן, ממש כפי שלא תוותרו על ביטוח של שטחים משותפים בבניין, כך קורה גם לגבי הביטוח של חבות כלפי העובדים.

בתור מעסיקים אתם בוודאי מודעים היטב לסיכונים שאליהם אתם חשופים וברור שתרצו להגן על עצמכם כמה שרק אפשר. השאלה היא איך עושים זאת ובאיזה מכל ביטוחים הקיימים באמת כדאי לכם לבחור. 

חשוב להבין: אם לא תהיו מכוסים על ידי הביטוח הטוב ביותר שיש, עלול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם תביעות ענק שישנו את המשך חייכם. 

לכן, אם אתם יכולים לעשות ביטוח חבות מעבידים וכך לישון בשקט, למה לחשוב פעמיים? ביטוח זה מכסה אתכם בלא מעט מקרים שבהם האחריות שלכם, המעבידים, כלפי העובדים הינה ברורה. 

כלומר, בכל מצב של פגיעה פיזית או, חלילה, מוות, אשר נגמרו כתוצאה מתאונה או מחלה במסגרת העבודה, הביטוח יכסה את הנזק ואת עלות הטיפולים או השיקום.

 

למה ביטוח חבות מעבידים הוא בעל חשיבות גדולה כל כך?

אם יש לכם דירה שנמצאת בבעלותכם, בוודאי עשיתם בעבר ביטוח מבנה דירה. יכול להיות שגם הוספתם עוד כמה ביטוחים ולכן ברור מדוע בכל חודש אתם משלמים לא מעט על העניין הזה. עם זאת, חשוב שתבינו: אם חשבתם לחסוך בדיוק במקרה של ביטוח חבות מעבידים, חשוב להבין שזה לא כדאי. לביטוח הזה יש משמעות והוא יכול להגן עליכם ולעזור לכם בצורה בלתי רגילה בעת צרה. הביטוח הזה ייתן לכם: 

  1. הגנה מפני תביעות: תאונות עבודה עלולות להוביל לתביעות משפטיות ופיצויים גבוהים ביותר. אם יהיה לכם ביטוח מסוג כזה אתם תוכלו לקבל כיסוי של ההוצאות המשפטיות, של פיצויים לצד הנפגע ועוד. 
  2. שקט נפשי: הביטוח הזה מעניק לבעלי הדירות שקט נפשי בידיעה שהם מוגנים מפני תביעות משפטיות יקרות.
  3. עמידה בחוק: במקרים מסוימים החוק יכול לחייב מעסיקים שונים לרכוש ביטוח מסוג זה.  

לכן, עם כל כך הרבה יתרונות, ברור מדוע לא רק כדאי שיהיה לכם ביטוח כזה, אלא גם רצוי שתעשו אותו כמה שיותר מהר. 

 

למי כדאי לעשות ביטוח חבות מעבידים?

חשוב לדעת כי ביטוח חבות מעבידים מתאים לעסקים מסוגים שונים. לדוגמה:

  • לעסקים שמתנהלים במשרדים
  • למפעלים מסוגים שונים
  • לעסקים אחרים עם עובדים רבים

ביטוח חבות מעבידים מיועד לחברות המעסיקות עובדים, וכמובן שככל שיש יותר עובדים בחברה כך החשיבות של הביטוח הזה גדלה. כמו כן, כדאי לדעת שגם הנושא של מחלות מקצוע, כלומר מחלות שבהן העובדים עלולים לחלות כתוצאה מעבודה מסוימת, נכלל תחת הביטוח הזה, כמו גם מקרים של רשלנות מסוגים שונים. בדרך כלל ביטוח חבות מעבידים כולל שני סוגים של כיסויים: הראשון הוא פיצוי כספי בגין הפגיעה הגופנית והשני הוא כיסוי הוצאות משפטיות להגנה מפני תביעות מצד העובדים. כמו כן, יש גם חברות ביטוח המציעות פוליסות מורחבות ולכן בהחלט כדאי לקחת בחשבון גם את האפשרות הזאת.

ביטוח חבות מעביד

מה כולל הביטוח לעובדים שמגיעים לבניין?

בבואנו לדבר על נושא חשוב ומהותי כמו ביטוח חבות מעבידים, חשוב מאוד לרדת לעומק הפרטים ולהבין מה בדיוק הוא כולל. אם הייתם עושים היום ביטוח מבנה סביר להניח שהייתם רוצים לדעת מה באמת הוא כולל. הדבר האחרון שאנשים רוצים כשהם עושים ביטוח, זה להתקשר אל חברת הביטוח בעת הצורך ולהבין שדווקא המקרה שלהם אינו מכוסה. כדי להימנע ממצב כזה, חשוב פשוט להשקיע עוד כמה רגעים ולהבין על איזה סוג של פוליסה אתם חותמים. ברוב המקרים אנחנו נראה שביטוחים כאלה כוללים מצבים שונים. למשל: פיצוים במקרה של מוות, נכות או מחלה של עובד. בנוסף, הביטוח יכסה גם הוצאות רפואיות, שיקום מקצועי ופיצויים בגין אובדן שכר. אם יהיו הוצאות משפטיות, גם אז חברת הביטוח שלכם תממן את העניין. 

מה כוללת פוליסה מורחבת ואיך בוחרים חברת ביטוח טובה?

אם אתם חושבים לעשות היום ביטוח חבות מעבידים ואתם לא בטוחים האם כדאי לעשות פוליסה מורחבת או לא, כדאי שתדעו שבמקרים מסוימים זה יכול להיות קריטי. לדוגמה, אם העובדים שלכם נשלחים למשימות שונות לחו"ל לעיתים קרובות, כמובן שהפוליסה חייבת לכלול גם פגיעות שעלולות להתרחש בשליחות שכזו. כנוסף, יש מקרים שבהם אפשר יהיה להרחיב את הפוליסה גם לפעילויות חברתיות וספורטיביות מסוגים שונים, כך שגם פגיעות במהלך יום גיבוש נכללות בפוליסות מסוג זה.

 

מה יכול להשפיע על מחיר הביטוח?

כשרוצים לעשות ביטוח צד ג לדירה מגלים שיש גורמים שונים שיכולים להשפיע על מחיר פוליסת הביטוח. חשוב להבין: זה בדיוק אותו דבר גם כשרוצים לעשות ביטוח חבות מעבידים. במקרה של הביטוח הזה אנחנו רואים שיכולים להיות גורמים שונים שישפיעו על המחיר. למשל: על כמה עובדים שמגיעים לבניין ועובדים בו מדובר? בנוסף, מה תחום העבודה של אותם עובדים?

נתון נוסף שלא תמיד אנשים מודעים לו ויכול להשפיע על מחיר הפוליסה, הוא היסטוריית התביעות. למשל, אם אתם לקוחות שיצא להם לתבוע בעבר את חברת הביטוח פעמים רבות, זה יכול לבוא לידי ביטוי במחיר הפוליסה.

מעבר לכל אלה, כמובן שגם סכום הכיסוי שבו אתם מעוניינים יכול להשפיע על המחיר שתשלמו. מה שבטוח זה שכדאי לכם לבדוק היטב לא רק כמה אתם משלמים, אלא גם מה בדיוק כלול במחיר הפוליסה. 

ביטוח חבות מעבידים

השוואת מחירים בעזרת חברה מובילה ומנוסה בתחום המחירים

ברור לכם שאתם רוצים לעשות עוד היום ביטוח חבות מעבידים? אם כך, כדאי שתדעו: על השוואת מחירים לא כדאי לוותר. אתם לא תאמינו כמה כסף תוכלו לחסוך לאורך השנים אם תעשו השוואת מחירים. חוששים מהעניין הזה ונדמה לכם שהשוואת מחירי בטוח זה משהו שגוזל זמן יקר? כדאי שתדעו שזה לא חייב להיות כך.

פנו עוד היום אל חברת building-ins ותראו שכאן יעזרו לכם בכל מה שאתם צריכים. כאן יתאימו עבורכם את הביטוח הנכון וגם יעזרו לכם לבחור הצעת מחיר טובה, אז למה לדחות את העניין החשוב הזה למחר? 

אם אתם מתלבטים לגבי בחירת חברת הביטוח הטובה ביותר, רצוי לבדוק בשבע עיניים אל מי אתם פונים. האם באמת תקבלו את הכיסוי הדרוש לכם? והאם תקבלו מענה מהיר ברגע האמת? נסו לברר הכול מראש, בעזרת חוות דעת והמלצות, וכך תדעו איזו חברת ביטוח בניין תיתן לכם את התמורה הטובה ביותר למחיר שאתם עומדים לשלם על הביטוח הזה.

 

שאלות ותשובות

מי משלם על ביטוח חבות מעבידים?

בדרך כלל כל בעלי הדירות בבניין המשותף משלמים ביחד את עלות הביטוח של חבות מעבידים. 

האם יש השתתפות עצמית במקרה של תביעת ביטוח כזו?

התשובה היא כמעט תמיד כן. יחד עם זאת, חשוב להבין שגובה הסכום שתצטרכו לשלם כהשתתפות עצמית בביטוח חבות מעבידים תלוי בסוג הפוליסה שתעשו. 

האם אפשר לעשות הרחבות לביטוח מסוג זה?

כן. אפשר להוסיף הרחבות מסוגים שונים לביטוח הזה. למשל: ביטוח צד ג', ביטוח תאונות אישיות ועוד. 

האם גודל הבניין משפיע על מחיר הביטוח?

כן. בניין גדול יותר דורש יותר עובדים שמגיעים אליו לביצוע עבודות שונות. לכן הסיכוי לתאונה כלשהי גדול יותר ומכאן שגם מחיר הביטוח יהיה כמעט תמיד גבוה יותר.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח חבות מעבידים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף