ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף וההבדל ביניהם

איזה סוג ביטוח חייב כל בית משותף לרכוש לעצמו, ומה הוא כולל מבחינת כיסויים ביטוחיים? בניין משותף מתוקף היותו התאגדות דיירים במבנה מאוחד, אחראים יחד לתחזוקת אזורים משותפים וגם כיישות משפטית מול תביעות מצד גורמים אשר טוענים לנזק הן מצד הבניין עצמו והן בגלל התנהלות של ראש הוועד.  אז מה ההבדל בין ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף ומה מכסה כל אחד מהם?

 

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף

ביטוח ועד בית הוא למעשה כיסוי שהוא הרחבה לביטוח רחב יותר הנקרא ביטוח בית משותף, הוא אינו נרכש בנפרד  ותפקידו הוא להגן על ראש הוועד מפני תביעות אישיות שיכולות להיות מוגשות נגדו בטענה לרשלנות בביצוע תפקידו אשר גררה הוצאות כספיות מצד הדיירים או הובילה לפציעה של מבקר או איש מקצוע בבניין.

על סוגי הכיסויים הכלולים בביטוח זה נסביר בביטוח בית משותף שמכסה בדיוק את אותם נושאים אך מייצג את הבניין עצמו כאגודת דיירים הנושאים יחד באחריות משותפת.

אנשים שגרים כבר שנים בבית משותף מודעים היטב לעובדה שתמיד יש לבניין ועד. זה לא במקרה, שכן יש הרבה עניינים משותפים שצריך לדאוג להם בבניין. לכן ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף הוא דבר חשוב.

למשל: צריך לגבות תשלום מהדיירים, לשלם לאנשי מקצוע ולבצע תיקונים שונים. עם זאת, האם ידעתם שחברי הוועד גם חשופים לתביעות מצד גורמים שונים? כחברי הוועד אתם עלולים למצוא את עצמכם נתבעים הן על ידי הדיירים והן על ידי מבקרים בבניין.

תוהים מה ניתן לעשות בנידון ואיך תהיו מוגנים? ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף זו התשובה. ביטוח בניין זה עניין קריטי ורצוי מאוד שגם הוועד עצמו יהיה מבוטח.

 

 ביטוח בית משותף והכיסויים שהוא כולל

ביטוח בית משותף קיים על מנת להעניק כיסוי ביטוחי למספר מקרים בהם יכולה להיגרם הוצאה כספית גדולה לבניין אשר תתחלק בין הדיירים.

סוגי הכיסויים הם:

ביטוח מבנה ורכוש – מכסה מפני כל סוג נזק שיכול להתרחש באזורים המשותפים בבניין, המתקנים שלו וכל רכוש משותף בבניין.  הביטוח מכסה מפני פגעי טבע כגון שריפות, רעידות אדמה, סופות וגם מפני נזקים פנימיים ואקראיים כגון פיצוץ צנרת, קצר חשמלי שגורם לשריפה, גניבות, ונדליזם וכדומה.

ביטוח צד ג' – מגן מפני תביעות נזיקין אשר יכולות להיות מוגשות מטעם דיירים או אורחים בבניין אשר נפגעים באזור המשותף כתוצאה מרשלנות הקשורה בבניין.

ביטוח חבות מעביד –  בדומה לביטוח צד ג' אך כנגד תביעות הקשורות לנותני שירות ואנשי מקצוע

ביטוח ועד בית – כאמור זוהי הרחבה המגנה על ראש הוועד עצמו מפני תביעות אישיות בנושאים המצויינים.

אין להקל כלל בחשיבות ביטוח ועד בית וגם ביטוח בניין משותף. עלויות תיקון נזקים בבניין כתוצאה מפגעי טבע או פיצוץ צנרת אשר גם גורם נזק למעליות יכולות להגיע לסכומי עתק ובהיעדר ביטוח כזה הסכומים האלו פשוט יתחלקו בין הדיירים ויגרמו נזק כלכלי כבד.

כמו כן תביעות פיצויים, אלו עלולות במקרי קיצון גם להגיע למיליוני שקלים ולמוטט כלכלית את דיירי הבניין.

מצבים כאלו הם אמנם נדירים אך אתם לא יכולים לדעת אם הסטטיסטיקה החליטה לבחור בכם כמקרה מייצג.

מה עוד שביטוח בית משותף הכולל בתוכו גם את ביטוח ועד בית עולה בסה"כ כמה עשרות שקלים לשנה לדייר וזה לגמרי לא משהו שצריך בכלל לשקול לעומת השקט הנפשי שזה קונה לדיירים.

ביטוח ועדי ביתים וביטוח בית משותף

למה כל כך חשוב לעשות ביטוח לוועד וגם לבניין?

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף הוא ביטוח שמכסה נזקים שנגרמים לרכוש המשותף בבניין. למשל: חדר מדרגות, מעלית, גג, חצר ומתקנים אחרים. הביטוח מכסה גם נזקים שנגרמו לצד שלישי כתוצאה מאירוע שהתרחש ברכוש המשותף. לכן טבעי שתרצו לדעת, בין היתר, דבר או שניים בנושא של עלות ביטוח צד ג לבניין. יש כמה סיבות שבגללן לא כדאי לוותר על ביטוחים כאלה לבניין, והן:

הגנה מלאה מפני נזקים

נזקים לרכוש המשותף יכולים להיות יקרים מאוד לתיקון. ביטוח שמיועד לוועד הבית וכולל אותו יכול לחסוך מהדיירים את העלויות הכבדות האלה.

הגנה במקרים של תביעות

אם מישהו נפצע או רכושו נפגע כתוצאה מאירוע שהתרחש ברכוש המשותף, הוא עלול לתבוע את ועד הבית ואת הדיירים. ביטוח שמגן על ועד הבית יכול לסייע גם במצבים מורכבים כאלה.

חשוב לציין שביטוח שמיועד לוועד הבית  אינו מכסה נזקים לדירות הפרטיות של כל אחד ואחד מהדיירים שיש בבניין. לכן, אם חשבתם לרגע שתוכלו לוותר על הביטוח שאתם עושים גם לדירה הפרטית שלכם, דעו שזה לא כך.

 

מה בפועל מכסה ביטוח שעושים לוועד הבית?

כשחושבים לעשות ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף צריך לבדוק היטב על מה משלמים. הסיבה לכך היא שיש הרבה חברות ביטוח שאליהן אפשר לפנות, כמו למשל: חברת ביטוח כלל, חברת הפניקס ואחרות.

עם זאת, האם באמת נדמה לכם שכל הביטוחים זהים וכוללים בדיוק את אותן הפוליסות? כדאי לדעת שזה לא תמיד כך ויכולים להיות הבדלים, גם אם הם נראים שוליים, ממש כפי שקורה כשעושים ביטוח רכוש משותף . ברוב המקרים ביטוח שמיועד לוועד כולל את המקרים הבאים:

  1. נזקי שונים שעלולים לקרות למבנה: אם למשל קרה אסון כמו פיצוץ גז או נזק כלשהו שנגרם בגלל מים, הביטוח יוכל לכסות מצבים כאלה.
  2. נזקים שונים לתכולה: נזקים שנגרמו לתכולת הרכוש המשותף נכללים לרוב בפוליסות כאלה. למשל: הריהוט, הציוד או כל מיני מתקנים.
  3. פגיעות של צד ג':  נזקים שנגרמו לצד שלישי כתוצאה מאירוע כלשהו שהתרחש ברכוש המשותף.

חשוב לציין שהכיסויים הספציפיים וההיקף שלהם עשויים להשתנות בין פוליסות שונות.

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף

כך תבחרו איפה לעשות ביטוחים

עכשיו, אחרי שהבנתם את החשיבות של ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף, ברור שתרצו לדעת איפה ניתן לעשות ביטוח כזה.

זה לא משנה אם אתם מתעניינים בביטוח שמיועד לוועד או שאתם מתעניינים בנושא של ביטוח מבנה השוואת מחירים. מה שכן חשוב, זה לבדוק שאתם בוחרים את חברת הביטוח הנכונה לכם. יש לברר, למשל, עד כמה חברת הביטוח מוכרת ומנוסה.

האם מדובר על חברת ביטוח אמינה והאם אתם קוראים אודותיה ביקורות טובות? זה נכון שכדי לקבל תמונה ברורה אתם צריכים להשקיע בסקר שוק קצר, אך זה בפירוש ישתלם לכם בעתיד.

 

הרחבות שניתן לעשות לפוליסות הביטוח

קשה לדבר על ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף ולא להזכיר גם את ההרחבות. ממש כפי שקורה לגבי ביטוחים אחרים, גם כאן תוכלו להיות בטוחים שיש אופציה לעשות הרחבות שונות.

כדאי לבדוק זאת, כי אם אתם כבר עושים ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף, למה שתספקו במועט? בנוסף, הרבה פעמים כשעושים השוואת מחירים מגלים שהרחבות הביטוח לא באמת מייקרות את העלות הסופית.

מחפשים מקום טוב להשוואת מחירים ולעזרה בבחירת הביטוח המושלם עבורכם? פנו אל חברת ביטוח וועדים.

חברה זו מעסיקה צוות של מומחים שיוכלו ללוות אתכם לכל אורך הדרך עם עצה חכמה ומקצועית, אז למה אתם מחכים?

 

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף – שאלות ותשובות

מה ההבדל בין ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף?

למעשה אין הבדל. שני המונחים מתייחסים לאותו סוג של ביטוח שלמעשה מכסה נזקים הכוללים את הרכוש המשותף בבניין.

מי אחראי לרכישת ביטוח המיועד לבית משותף ולוועד?

האחריות לרכישת ביטוח כזה מוטלת על וועד הבית בפועל, אך הדיירים משלמים עליו ביחד.

האם במקרה של אובדן דמי שכירות הביטוח יכסה?

כן. במידה ונגרם נזק כלשהו למבנה וכתוצאה מכך בעלי הדירות לא יכלו לגבות דמי שכירות מהדיירים, הביטוח יכול לתת כיסוי לבעלי הדירות.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
רשלנות ועד בית
רשלנות ועד בית

במדינת ישראל, כפי שכולנו יודעים, תפקיד ועד הבית הינו תפקיד התנדבותי לכל דבר ועניין. משמעות הדברים היא שמי שמתנדב לתפקיד הזה אומנם משקיע שעות ולא מעט מאמצים במילוי תפקידו, ויש

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף