ביטוח מבנה ועד בית – למה אף אחד לא מוותר עליו?

ועד הבית הוא תפקיד שנעשה בהתנדבות. אנחנו זקוקים לוועד בכל סוגי הבתים המשותפים. אותו גוף העונה לשם ועד הבית אחראי על לא מעט עניינים. הוא צריך לגבות תשלומים שנתיים, לשלם חשבונות ולנהל את ענייני הבניין כולו. עם זאת, הוא גם חשוף להרבה מאוד תביעות. אותן תביעות יכולות להיות קשורות למבנה ואף לתאונות אישיות שיכולות להתרחש בתוכו.

לכן ביטוח מבנה ועד בית הוא בעל חשיבות רבה כל כך. איך יכול להיות שאדם שממלא את תפקיד ועד הבית בהתנדבות בסופו של דבר ימצא את עצמו במשבר? ללא ביטוח עלולים לתבוע אותנו וזה עלול לעלות לנו הרבה מאוד כסף.

מה זה בעצם ביטוח מבנה ועד בית

ביטוח ועד בית הוא ביטוח שנועד להגן על חברי ועד הבית. כפי שכולנו יודעים בבתים משותפים עלולות להתרחש סיטואציות לא נעימות. למשל:

  • נזקים למבנה עצמו
  • אובדן של חפצים אישיים בתוך הבניין
  • תאונות אישיות לעובדים ולאורחים בבניין

 

ביטוח מבנה ועד בית למעשה נותן הגנה בכל המקרים האלה, ועוד רבים אחרים. בימינו זה כבר ברור שעל ביטוח בניין משותף פשוט אי אפשר לוותר. לכן, אם אפשר לדאוג לכך שגם חברי הוועד יהיו מבוטחים ומוגנים, זה כמובן כדאי. חשוב להבין שהביטוח הזה אינו מיועד רק לקבוצה נבחרת של אנשים; הוא חיוני לכל מי שמחזיק בבעלות או בעל עניין כספי בנדל"ן.

זה כולל בעלי בתים המעוניינים להגן על מקום מגוריהם ועל רכושם האישי, אך לא רק. בפועל, גם משכירים המעוניינים להגן על נכסי ההשכרה שלהם ומשקיעי נדל"ן המעוניינים לאבטח את השקעותיהם יעשו ביטוחים כאלה. בנוסף, אנשים הרוכשים בתים באמצעות משכנתאות נדרשים לעתים קרובות ע"י מלווים לרכוש כיסוי ביטוחי כתנאי להלוואתם.

מדוע חשוב כל כך לעשות ביטוח מבנה ועד בית?

כפי שניתן לראות ביטוח ועדי בתים משותפים הוא ביטוח מאוד נפוץ. בראש ובראשונה, ביטוח מבנה ועד בית מספק הגנה כלכלית. הוא נותן לנו ביטחון פיננסי ע"י כיסוי עלות התיקונים או השיפוץ בעקבות אירועים בלתי צפויים. ללא ביטוח זה, בעלי נכסים עשויים לעמוד בהוצאות עצומות, דבר שעלול לסכן את היציבות הפיננסית שלהם.

שנית, הוא מציע שקט נפשי, בידיעה שבמקרה של אסון, יש לנו לאן לפנות. בנוסף, ביטוח ועדי בתים כולל גם מרכיב חשוב מאוד של אחריות. מרכיב זה מגן מפני תביעות משפטיות אם מישהו נפגע בתוך הבניין. להיות אחראים על תשלום פיצויים לאדם שנפגע בבניין זה בעייתי מאוד. פיצויים במקרים של תאונות אישיות עלולים להיות מאוד גבוהים. לכן ברור מדוע בכל בניין משותף שיש בו ועד מאוד מומלץ לעשות ביטוח כזה.

ביטוח מבנה ועד בית

איפה אפשר לעשות ביטוח כזה?

ברור לכם שאתם רוצים לעשות ביטוח בניין משותף? חשוב לכם שזה יהיה ביטוח מבנה ועד בית שכולל הכול? אם כך, טבעי שתרצו גם לדעת איפה ניתן לעשות היום ביטוחים כאלה.

למען האמת, אם תעשו חיפוש מהיר, תגלו שביטוחים כאלה זמינים עבורכם היום בלא מעט מקומות. לא חסרות חברות ביטוח שזמינות עבור הלקוחות שלהן ומציעות להן פוליסות שונות.

כדי לבחור חברת ביטוח טובה כדאי יהיה לבדוק כמה דברים תחילה. למשל: האם זו חברת ביטוח עם וותק ועם הרבה לקוחות ממליצים? האם אתם עומדים לפנות אל חברת ביטוח שברגע האמת נותנת מענה מקיף? הלווי של סוכן הביטוח שלכם חשוב מאוד, במיוחד כשמשהו באמת קורה

. זה נכון שכולנו עושים ביטוחים ומקווים לא להשתמש בהם, אך אין לדעת מה יוליד יום. לכן כדאי שתכירו גם אתם את חברת הביטוח: building-ins. עם אנשי מקצוע מוכשרים ומנוסים, אין ספק שכאן תקבלו מעטפת שלמה של שירותים. זה לא משנה אם דרוש לכם ביטוח מבנה למשכנתא או ביטוח ועד בית. מה שבטוח זה שכבר מהרגע הראשון המומחים של החברה יוכלו לייעץ לכם. הם יובילו אתכם יד ביד אל עבר פוליסת הביטוח הנכונה לכם ביותר, אז למה אתם מחכים?

שאלות ותשובות

מי צריך לשלם על ביטוח מבנה ועד בית?

תשובה: בניגוד למה רבים חושבים, לא רק חברי ועד הבית צריכים לשלם על ביטוח כזה. בפועל ועד הבית הוא תפקיד שמתחלף ברוטציה. לכן כל בעלי הדירות בבניין צריכים להשתתף בעלות הפוליסה הזאת.

האם ניתן לבצע הרחבות שונות לביטוח הבסיסי לוועד הבית?

התשובה היא כן, וזה גם כדאי. ההיגיון אומר שאם כבר עושים ביטוח, רצוי שהוא יכלול כל מה שאפשר.

האם כשמפעילים את ביטוח וועד הבית צריך לשלם השתתפות עצמית?

ברוב המקרים התשובה לכך תהיה חיובית. עם זאת, חשוב לציין שזה קשור לשאלה באיזה פוליסת ביטוח ועד הבית שלכם בחר.

האם הביטוח מכסה גם תביעות אישיות כנד חברי הועד?

כל עוד חתמתם על פוליסה נרחבת שכוללת גם מצבים כאלה, אין ספק שהביטוח יוכל לתת לכם כיסוי גם בתביעות מסוג זה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח מבנה ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח מבנה דירה
מה זה ביטוח מבנה דירה?

כל מי שרוצה לקנות דירה בישראל מתכנן את צעדיו מראש זמן רב. הסיבה לכך ברורה: מחירי הנדל"ן בכל חלקי הארץ גבוהים מאוד. לכן ברור מדוע רובנו לא נוכל ככה סתם

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף