מה זה ביטוח מבנה דירה?

כל מי שרוצה לקנות דירה בישראל מתכנן את צעדיו מראש זמן רב. הסיבה לכך ברורה: מחירי הנדל"ן בכל חלקי הארץ גבוהים מאוד. לכן ברור מדוע רובנו לא נוכל ככה סתם ללכת לבנק, להוציא את הכסף ולקנות דירה.

למעשה, עבור רוב האנשים רכישת דירה זה צעד מאוד גדול. זו גם הסיבה שבגללה כל מי שכבר רוצה לקנות דירה, רוצה להיות בטוח ולרכוש ביטוח מבנה דירה מתאים.

כולנו רוצים להיות בטוחים שאם משהו, חלילה, יקרה – יהיה לנו לאן לפנות. חשוב להבין: כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח מבנה דירה. כמו ביטוח בניין, גם הביטוח שתעשו לדירה שלכם הוא בעל חשיבות רבה.

 

המצבים שבהם ביטוח מבנה דירה נותן לנו כיסוי

כאמור, ביטוח מבנה דירה הוא פוליסה המגנה על הבעלים של דירה מפני נזקים שעלולים להיגרם. הנזקים יכולים להיגרם: למבנה עצמו, לתשתיות שלו או אפילו לרכוש הקבוע שנמצא בו.

ברוב המקרים, כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה, מגלים שהוא מתייחס למצבים הבאים:

  • שריפה, התפוצצות או התלקחות
  • נזקי מזג אוויר קיצוניים, כמו למשל סופות, רעידות אדמה ועוד
  • התנגשות של כלי רכב בדירה
  • פריצה וגניבה
  • נזקי צנרת
  • נזקי חשמל

עם זאת, כאשר אתם חושבים לעשות ביטוח עבור הדירה שלכם, חשוב להבין גם מה הוא לא מכסה. חשוב לדעת: ביטוח מסוג זה שתעשו עבור הדירה אינו מכסה את תכולת הדירה.

למשל, הוא לא יכסה את הרהיטים, את מוצרי החשמל, את הבגדים האישיים שלכם ואת החפצים היקרים לליבכם. רוצים בכל זאת לעשות ביטוח שיכסה גם את כל הסעיפים האלה? חשוב לעשות ביטוח תכולה.

 

מי צריך לעשות ביטוח מבנה דירה ולמה הוא חשוב?

כל מי שמחזיק בדירה, בין אם הוא הבעלים שלה ובין אם הוא שוכר אותה, צריך לעשות ביטוח מבנה דירה. ממש כפי שיש חשיבות אדירה לביטוח כמו ביטוח מבנה לבניין משותף, כך קורה גם לגבי הביטוח הזה. הסיבה לכך היא שערך הדירה עשוי להיות גבוה מאוד, ונזק למבנה עלול להוביל להוצאות כספיות משמעותיות.

ביטוח דירה או למבנה מאפשר לבעל הדירה לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח במקרה של נזק. בצורה כזאת הביטוח יכול לחסוך עליות מאוד כבדות על תיקונים ושיפוצים. לכן חשוב להבין שזה לא משנה מה גודל הדירה.

זה אפילו לא משנה אם היא חדשה מקבלן או שאתם קונים אותה מיד שנייה. מה כן חשוב, זה לעשות לדירה את הביטוח המקיף ביותר כדי שתוכלו לישון בשקט.

ביטוח מבנה דירה

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר ביטוח מבנה דירה שאתם בוחרים לעשות?

קשה לדבר על ביטוחים שונים שתוכלו לעשות לדירה שלכם ולא להתייחס גם למחיר. כשמדברים על מחיר ביטוח מבנה דירה יש לקחת בחשבון גורמים שונים שיכולים להיות משמעותיים ומשפיעים.

למשל:

  1. גודל הדירה ומיקומה – מיקום טוב יותר וגודל גדול יותר יעלו את מחיר הפוליסה.
  2. סוג הבנייה – האם מדובר על בניה ירוקה? על בניה חדשה או על בניה ישנה?
  3. גיל הדירה – השאלה מתי הדירה נבנתה משפיע תמיד על מחיר הפוליסה.
  4. החברה המבטחת – לכל חברת ביטוח שאצלה תוכלו לעשות ביטוחים שונים יש תעריפים אחרים.

בנוסף, חשוב לדעת שגם הפוליסה שאתם בוחרים משפיעה על המחיר. יש אפשרות לעשות פוליסות רחבות ומקיפות יותר לעומת אחרות וזה יכול להעלות או להוריד את העלות.

 

כך תבחרו חברה מובילה לביטוח מבנה לדירה

ברור לכם שאתם רוצים לעשות ביטוח מבנה דירה? רוצים לעשות הכל כדי לדעת שאם יקרה משהו, באמת תקבלו מענה ועזרה? אם כך, יש לא מעט נתונים שעליכם לבדוק מראש.

אומנם מחיר ביטוח מבנה ותכולה הוא נתון חשוב, אך הוא לא הדבר היחיד המשמעותי. זה לא משנה אם מדובר על הביטוח למבנה לבניין משותף על ביטוח הדירה שלכם. מה שבטוח זה שעליכם לבחור חברת ביטוח אמינה. לצורך כך כדאי יהיה לבדוק חוות דעת וגם להשוות בין מחירי הפוליסות השונות.

כדאי מאוד לקרוא את כל סעיפי הפוליסה וכך להבין מה נכון עבורכם. מדובר על פוליסה חשובה שבעת צרה תוכל להגן עליכם.

לכן כדאי לעשות הכול כדי לבחור מראש את החברה הכי טובה שיש. מחפשים חברה עם קשת רחבה של לקוחות שיכולים להמליץ עליה? רוצים לדעת שברגע האמת תקבלו מענה מהיר, יעיל ואדיב?

פנו אל ביטוח וועדים. אתם תראו מדי שכאן אתם במקום הנכון, כי מדובר על חברת ביטוח שבאמת חושבת על טובת הלקוח.

 

ביטוח מבנה דירה – שאלות נפוצות

האם אפשר להרחיב ביטוח מבנה דירה בסיסי?

בימינו רוב חברות הביטוח נותנות את האפשרות הזאת, למשל, ע"י ביטוח תכולה.

האם ההשתתפות העצמית תמיד תעלה הרבה?

זה תלוי בפוליסה שעליה אתם חותמים. לכן כדאי לשים לב שיש אפשרות לשנות את גובה ההשתתפות העצמית ואת גובה הכיסוי.

האם העיר שבה נמצאת הדירה תשפיע על מחיר הפוליסה?

התשובה היא כן. יש אזורים שנחשבים יותר מועדים לפורענות לעומת אחרים וזה יבוא לידי ביטוי במחיר הפוליסה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח מבנה דירה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף